home Nieuws Verbeter samen de wereld, begin bij jezelf: persoonlijk leiderschap in de governance driehoek

Foto door Mikhail Nilov via Pexels

Op woensdag 23 november as. houdt de Alliantie Medezeggenschap en Governance (AMG) haar jaarcongres bij de SER van 13.00 tot 16.15 uur, met aansluitend een netwerkborrel.

Centraal staat het thema: Verbeter samen de wereld, begin bij jezelf: persoonlijk leiderschap in de governancedriehoek.

Klimaatdoelen, energietransitie, digitalisering, arbeidsmarktontwikkelingen: we staan met z’n allen voor grote uitdagingen. Dat vraagt om persoonlijk leiderschap van iedereen binnen de governancedriehoek. Hoe ga je hier als bestuurder, lid van de ondernemingsraad of raad van toezicht mee om? Durf je je altijd uit te spreken, beslissingen te nemen terwijl je niet overal antwoorden op hebt? Wat voor leiderschap toon jij, in tijden van crisis?

De voorzitter van de SER, Kim Putters, en Marilieke Engbers, toezichthouder en auteur van het boek ‘Het ongezegde in de boardroom’ leiden u in op het thema. Daarna gaat u onder leiding van Dorine Wekking, voorzitter van de AMG, aan dialoogtafels zelf aan de slag. Pauline van der Meer Mohr, voorzitter van de monitoringscommissie Corporate Governance Code en voorzitter van de jury van de Driehoek 3D Trofee, laat haar licht schijnen op het thema.

Tijdens het congres wordt de Driehoek 3D Trofee uitgereikt aan de organisatie met het meest robuust en inhoudelijk overleg tussen (centrale) Ondernemingsraad, raad van Commissarissen/raad van Toezicht en directie/raad van Bestuur.

Wil je erbij zijn? Misschien wel samen met een van jullie overlegpartners in jullie driehoek? Of het jongste lid uit jouw raad/gremium?

Klik hier om je belangstelling te registeren. Bij de plaatsing streven we naar een evenwichtige verdeling tussen leden van directie/raad van Bestuur, raad van Commissarissen/raad van Toezicht en (centrale) Ondernemingsraad.

Meer weten over de AMG: kijk op www.medezeggenschap-en-governance.nl