home Nieuws Diversiteit en inclusiviteit; Welk voorbeeld geeft de governance driehoek?

Diversiteit en inclusiviteit; Welk voorbeeld geeft de governance driehoek?

Op woensdag 11 december 2019 houdt de Alliantie Medezeggenschap en Governance bij de SER in Den Haag haar eerste en lustrumcongres van 5 jaar. Onderwerp: diversiteit en inclusiviteit en de rol van bestuur, toezicht en medezeggenschap.

Met o.a. Mariëtte Hamer, voorzitter van de SER en Naomi Ellemers, Sociaal psycholoog en Universiteitshoogleraar aan de Universiteit Utrecht die de verschillende gezichtspunten belichten en aangeven wat diversiteit en inclusiviteit zo ingewikkeld maakt en wat de rol van bestuur, toezicht en ondernemingsraad zou kunnen zijn of zou moeten zijn.

Uiteraard ontbreken de interactieve workshops niet. Voor het MNO zal Diversity Quest de workshop Diversiteit=DOEN! organiseren. Met een interactieve serious game ervaar je zelf hoe je relaties binnen een bijzonder samengesteld team kunt benutten en voor je kunt laten werken! Bekijk hier het volledig programma.

Ook wordt de Driehoek 3D Trofee uitgereikt tijdens het congres. De winnaar van de prijs voor de organisatie met het meest robuust en inhoudelijk overleg tussen (Centrale) Ondernemingsraad, Raad van Commissarissen/Raad van Toezicht en Directie/Raad van Bestuur. Specifiek zal daarbij ingezoomd worden op hun bijdrage aan diversiteit en inclusie. De genomineerden zijn: MNO deelnemer Unilever Nederland (die we feliciteren met de nomintatie) en verder de Volksbank N.V. en Vitens N.V. .

Om je aan te melden klik hier.